Sydney

23 juni 2015 - Sydney, Australië

Opera House, SydneyVandaag zijn we naar Sydney gegaan. Niet met de auto, maar met de "Rivercat". Da's dus een bus die over de rivier naar Sydney vaart. Heel veel mensen nemen die omdat het met de auto nauwelijks te doen is. Dat wordt nog wat als we zaterdag naar het vliegveld moeten, alhoewel het dan natuurlijk zaterdag is.

Toen we bijna in Sydney aankwamen begaf mijn fototoestel het en was ik aangewezen om mijn telefoon te gebruiken. Foto's op de site zetten wordt dus een beetje moeilijk, maar ze zijn er wel hoor en zodra ik kan, zal ik er een paar op zetten. Morgen maar gauw een andere halen.

Toen we eenmaal in Sydney waren zijn we naar de AMP tower gegaan. Dat was heel lang de hoogste wolkenkrabber van Australië, maar dat is allang niet meer. Alison's zwager John ( de broer van haar eerste man Benny ) heeft daar een café/restaurant en hij ontving ons allerhartelijkst en we mochten de koffie niet betalen. Vervolgens kwam hij met een heel blad sandwiches aan en ook nog flesjes water voor onderweg. Hij heeft ook nog heel lang met ons staan praten. Je moet weten dat hij niet meer hoeft te werken, maar dat hij het gewoon leuk vindt.

Na de koffie zijn we naar het Opera house gelopen. Geweldig om daar "live" te zijn. Dat is toch het merk van Sydney. Daarna weer op de boot onder de Harbour Bridge door, naar Darling Harbour waar we een wandelingetje gemaakt hebben en een biertje gedronken. Het was tenslotte John's verjaardag.

Via de rivier weer terug naar Rydalmere en toen met de auto naar huis. Omdat het spitsuur was hebben we over het stukje van 20 minuten zo'n beetje een uur gedaan. Eenmaal thuis hebben we lekker gegeten en een beetje gekletst. Dat was weer een mooie dag in Australie. Hartje winter maar toch een lekkere 19 graden met een zonnetje.

1. Trudy voorhaar hilversum:
    24 juni 2015
    super mooi. tante Cor heeft al een paar dagen geen wifi. Heeft dus niks kunnen lezen en bekijken groetjes Trudy