Laatste nieuws

29 juni 2015

Victoria MallHallo Allemaal,

Het is inmiddels 29 juni en we zijn weer thuis. Op zaterdag zijn we met zijn allen nog in de morgen naar Sidney geweest en omdat we 's middags toch op het vliegveld moesten zijn hebben we direct alle bagae maar meegenomen naar Sydney. In Sydney aangekomen hebben we een parkeer garage gevonden die heel snel vol stroomde. Door de week kostte die $ 79 na 3 uur (Da's € 55 !) maar in het weekend kostte die $ 13 (€ 9.10). Dat is nog te doen. We hebben daar de Victoria Mall gezien. Een oud gebouw dat schitterend was gerestaureerd en daar hebben we dan even een kopje koffie gedronken. Naar een bezoek aan een park en een laatste familie foto op weg naar het vliegveld. Huur auto teruggebracht en ingecheckt bij Qantas die voor Emirates werkt. Nooduitgangen zijn dit keer niet gelukt, dus we moesten het doen met de plaatsen die we hadden (en niet slecht waren hoor, omdat de A380 een schitterend nieuw vliegtuig isA380. Na dit alles hebben we nog even lekker met de familie zitten kletsen met een drankje erbij om de laatste dollars op te maken. Daarna afscheid genomen en dat was best wel een beetje heftig, maar aam alles komt een eind.Afscheid nemen

Toen op weg naar Perth, een vlucht van 5 uur. Daar aangekomen hadden we 1,5 uur om de Internationale Terminal te komen. Dat ging met de bus en het leek wel of we op een ander vliegveld moesten zijn. Wat was dat ver weg. De vlucht ging voorspoedig en ook het inchecken op de vlucht naar Dubai ging prima. Toen we klaar waren voor vertrek zei de captain van de A380 dat we niet weggingen omdat er een zieke aan boord was. Even later kwam er een ploeg ambulance personeel aan boord en werd er een veiligheidscheck van de handbagage door hde crew gedaan (?) dat snappen we nog steeds niet. Afijn, met een vertraging van bijna 1,5 uur vertrokken we voor een vlucht van 11 uur naar Dubai. Daar zouden we dus weinig tijd hebben om door te vliegen We hadden 3 uur, maar dat was inmiddels 1,5 uur geworden. De vlucht duurde lang maar omdat het nacht was hebben we nog wel enigszins kunnen slapen. Eenmaal op Dubai was het haasten want we moesten ook nog eens opnieuw de security door (heel omslachtig, maar goed) Op die A380 gingen we als een van de laatsten aan boord, maar we zaten bijna voor in het vliegtuig. Nog 6.30 uur en we waren thuis na ongeveer 30,5 uur reizen. Het is best wel ver dus. Eenmaal op Schiphol ben je alles zo weer vergeten.

Ik weet niet of de familie in Australie en New Zealand dit leest, maar ook zij, heel, heel hartelijk bedankt voor de ontzettende gastvrijheid en we hopen dat we het jullie een keer terug kunnen geven. Jullie zijn altijd welkom!

Papa weggebracht naar Welsum, waar de andere familie al op ons zat te wachten.

Het was een geweldige reis en John en ik vonden het GEWELDIG dat papa dat nog kon doen. Pap, heel erg bedankt! We zullen er nog lang over napraten.