Blue mountains

24 juni 2015 - Blue Mountain, Australië

Vandaag bijtijds opgestaan en eerst een nieuwe fotocamera gekocht. Ik had hem op Internet al uitgezocht en ze hadden hem ook nog bij Dick Smith. Een soort van BCC. Omdat het de laatste was kreeg ik ook nog een beetje korting. We kunnen dus weer foto's maken.

Daarna met zijn allen weer in de Nissan Pathfinder en op naar de bergen (die eigenlijk niet hoger dan een kilometer zijn) en hun naam te danken hebben aan de gassen die de eucalyptus bomen afgeven en door het licht blauw kleuren.

Ook hebben we de drie zusters3 sisters met Pap3 sistersbezocht en een aantal prachtige uitzicht punten. Bij een moesten we $ 35 (€ 24,50) betalen om met een treintje mee te mogen naar het dal, maar dan mocht je ook het pad nemen en op het uitzicht platform staan en nog met een kabelbaan mee. Het was echter niet mogelijk om één van deze zaken te kopen. Dat hebben we toen maar overgeslagen. Op Mount Victoria hebben de pub bezocht voorlunch. Erg lekker eten, maar steenkoud binnen.

Tor slot zijn we naar Euroka Clearing National Park gereden. Om een uur of 4 komen daar de kangeroes naar het gras om te eten. Het was werkelijk een prachtig park, maar helaas: geen kangeroes.Park with no kangerous :-)

's Avonds kwam Julie (Alison's dochter) en haar man Charlie met de kinderen, Semza, Lenny en Zara eten. Dat werd een gezellige boel. We waren met elf man. Omdat de kleinste Zara naar bed moest, waren ze ook weer vrij kort na het eten naar huis. We zien Charlie morgen weer omdat hij een kapperszaak in het winkelcentrum heeft en wij daar langs gaan.